İçimin melankolik ormanı

Ormanın ruhları belki küçük ayaklarını yere vura vura bir çağrıda bulunuyordur. Ve biz duymuyoruzdur Nehrin balıkları en yükseğe fırlayarak göstermeye çalışıyordur yolu. Bizim başımız eğik Dolunayın karartısı bir işaret veriyordur belki. Ama biz ışığa tutkun Patika boyunca gece karanlıkta yürüyorum işte şimdi. Bir kuşun çığlığı yankılanıyor sessizlikte. İleride bir tepe uyukluyor heybetiyle. Horultusundan minik bir…

Müziğe Övgü

Tüm müzisyenlere şükürler olsun. Bu hayatta bir gün uyduruk muyduruk ya da şatafatlı bir ödül alırsam, anneme babama oğluma kocama arkadaşlarıma bir de doğduğumdan bu yana kulağıma değmiş, bana her defasında yeniden can vermiş müzikleri üretenlere teşekkür edicem. Yahu işte ediyorum, ne ödülü hahahh… Her duyguma bir melodi var. Her yalnızlığıma eşlik eden bir neşeli…

İçler Dışlar Çarpımı

Dur şimdi kafamdaki milyon tane tilkiyi önüme yatırıp bir masal anlatabilirsem, birazdan anlatmak istediğimi de anlatabileceğim. Ama önce çakallıklarından ziyade başıboşluk ve avarelik üzerine ihtisas yapmış düşüncelerimi uyutmak için saçma bir giriş yazmam gerekiyordu. Böylece hepsi toplanmış dikkatle gözlerimden dışarı sayfaya kitleniyordu. Güzel; Diyorum ki içler dışlar çarpımı yapmaktan beynim şişti yine bugünlerde.. İçim birşey…

Kendime Hatırlatmalar

İçinden geçip gitmek… Bir yangının… ayaklarının altındaki ısının sen yürürken tabanlarında bıraktığı acı, aynı zamanda denizin içindeki yumuşak ve pütürlü kumlara basarken ki serin masajı gibi… Geceleri düşlerine giren en büyük korkunun yaratmış olduğu aşırı heyecan ile kanter içinde uyanmak, ve aynı zamanda kirpikleri uzun uzun simsiyah gözlere aşık olmak… Hüznünde boğulduğun, sana geçmişte kalan…

Meditasyon Günlükleri- Zihnimde Oturacak Yer Bulan Adam

Geçen haftanın meditasyon günlükleri dersinde uzunca süredir kafamı kurcalayan bir cümlenin cevabını buldum gibi oldum. Okuduğum bir kitapta, şu an hangisi olduğuna emin olamadığımdan isim veremiyorum, “Zen meditasyonu zihni kendi evine getirmektir” gibi bir cümle yazıyordu. Üzerine bolca düşünmüştüm ne demek olduğuyla ilgili. Sonunda bir minik fikrim oldu bu haftaki meditasyonda yaşadığım garip imgelem sayesinde….

Bilinmez Numara

*aşağıdaki hikaye blogun tek kurgu öyküsüdür! 1- Gözlerini açtı. Gökyüzü her zamanki maviliğindeydi. Alelade bir bulut oradan geçmek üzere olmasa dünya dönmüyor sanırdınız. Bakışlarını bulutun hareketine odakladı. Milim milim ilerleyişi kendi durduğu noktadan çok daha büyük bir şeyin içinde bulunduğunu anımsattı yeniden. Saçlarının altındaki nemli çimenlerden tatlı bir bahar kokusu doluyordu burnuna. O sırada güneşin…

Zerreyim zerresin zerre

NASA’nın açıklaması üzerine Arrival’ı izledim. Zerreciklerime ayrılıp evrenle bütünleşmiş kadar oldum. İçine düşmüş olduğumuz zaman bir dönüm noktasıymış gibi geliyor bana. Kendimizi önemsemeliyiz, hislerimizi önemsemeliyiz, ama buradaki tavır kameralar etrafımda dönüyor tavrı değil, zerre kadar önemsiz ve bir zerrecik kadar önemliyim- önemliyiz tavrı… uyum içinde hareket eden ve yok olan ve varolan herşeyler bütünü.. kelimelerin…

Kafamdaki Böcekler

Ne yapacağız ya da ne yapıyoruz? Bugünlerde yolda yürüyen her kafanın üzerindeki baloncuk günde bir kaç kez bu soruyla doluyor. Arkadaş ortamlarında sırtımızı sıvazlıyoruz. Elbet geçecek diyoruz. Bişi bekliyoruz. Hep bizden uzakta olan bişi. İsmine huzur de barış de yaşama hakkı de. Kendimiz elde etmeye çalışıyoruz küçük çaplı, birlikte bişi yapmaya çalışıyoruz büyük büyük. Hep…

Hadi uyu Katrina

Bak işte bazen bir hayat teyet geçiyor senin hayatından ve herşey yeniden başlıyor. Bugün yine son günlerimin modası olan telaşlı ve kafası karışık hallerle koşturuyorken meditasyon dersi vermeye, gecenin böyle biteceğini tahmin edemezdim. Su içiyordum dersten önce, aklım ders sonrası yeniden başlayacak olan koşturmacadaydı ve bir ses duydum. Ayşegül dedi, merhaba, tokalaştık, derse ilk kez…

Zen ve Kar

Kar yağınca neden huzur ve mutluluk doluyoruz acaba? Beyazlığından mı, kartopu sevincinden mi, çocukluğumuzu mu hatırlıyoruz? Hepsi olabilir. Ama daha başka güçleri de var sanki, minik minik pamuk pamuk yağsa da hayatı bir anda durduran bu değişik doğa olayının… Evden normalde 15 dakikada yürüdüğüm stüdyoya, yarım saatte anca varınca anladım ki, karın bir politikası, bir…

Çıkış Yolu

Bugün biraz daha makul bir insan olarak uyandım güne. Son yazımın üstüne çok şey oldu. Sadece bir hafta içinde çok şey. Bir türlü yazmak gelmedi içimden, yaşamak yani.. “Sokaktaki neşeydik biz, rüzgar çığlık atıyor duyalım ve salalım dünyaya duyduklarımızı” demiştim. Üzerine ateşe düştük işte yine. Kar yağarken şöminede yanan ateş, doğumgününde çocukların mumlarında parlayan ateş,…

Çığlık Çalan Gün

Rüzgar çığlık atıyor. Önce ıslık mı dedim ama bu bir çığlık. Blair cadısı aklıma geldi. Ortaokul mu lise mi? Arkadaşlarımın izlediği ve herkesin konuştuğu, benim cesaret edemediğim.. korkunç orman, kapşonlu insanlar, çığlıklar.. Bir çığlık neden korkunç olmalı ki. Benim de çığlık atmışlığım var vakti zamanında sevinçten, ellerimi yüzüme kapatıp heyecanla içimden çıkan sese hayran kaldığım….