Zen ve Kar

Kar yağınca neden huzur ve mutluluk doluyoruz acaba? Beyazlığından mı, kartopu sevincinden mi, çocukluğumuzu mu hatırlıyoruz? Hepsi olabilir. Ama daha başka güçleri de var sanki, minik minik pamuk pamuk yağsa da hayatı bir anda durduran bu değişik doğa olayının… Evden normalde 15 dakikada yürüdüğüm stüdyoya, yarım saatte anca varınca anladım ki, karın bir politikası, bir…

Çıkış Yolu

Bugün biraz daha makul bir insan olarak uyandım güne. Son yazımın üstüne çok şey oldu. Sadece bir hafta içinde çok şey. Bir türlü yazmak gelmedi içimden, yaşamak yani.. “Sokaktaki neşeydik biz, rüzgar çığlık atıyor duyalım ve salalım dünyaya duyduklarımızı” demiştim. Üzerine ateşe düştük işte yine. Kar yağarken şöminede yanan ateş, doğumgününde çocukların mumlarında parlayan ateş,…

Çığlık Çalan Gün

Rüzgar çığlık atıyor. Önce ıslık mı dedim ama bu bir çığlık. Blair cadısı aklıma geldi. Ortaokul mu lise mi? Arkadaşlarımın izlediği ve herkesin konuştuğu, benim cesaret edemediğim.. korkunç orman, kapşonlu insanlar, çığlıklar.. Bir çığlık neden korkunç olmalı ki. Benim de çığlık atmışlığım var vakti zamanında sevinçten, ellerimi yüzüme kapatıp heyecanla içimden çıkan sese hayran kaldığım….

Varolan Kapının Yokluğu

Yeni bir yıl geliyor. Kapıyı kapatıyor muyuz eskinin üzerine, kapıyı açıyor muyuz yeniye? İçeride miyiz dışarı da mı? Aslında belirleyici olan tek birşey var; kapının varlığı.. Bu yeni yıl, önce görelim içimizdeki kapıları. Hep duvarlar deriz. Duvar aşılmaz, duvar yıkılmaz, duvar beton nihayetinde.. Tüm duvar sandıklarımızı kapıya çevirelim zihnimizde. Misal ahşap kırmızı, tokmağı altın sarısı…

Bir Hayli Absürd Varoluşumcum

Bir süredir kayıp hissediyordum. Büyük çaplı yaşanan olaylar, küçük çaplı yaşanan olaylar, ortalama haller falan derken sanki dev bir umutsuzluk nehrinde sürüklenir bir hale bürünmüştüm. Kimle konuşsam aynı hislerde zaten. Ama bir şekilde yeniden beni kendime getirecek bir yol bulmadan, hayat enerjisini yeniden tadabilecek bir destekle karşılaşmadan devam etmek çok zor. Yoga, meditasyon, müzik, yazı,…

Meditasyon Günlüğümden Bi Kuple

Biliyorsunuz bir süredir cuma günleri “Meditasyon Günlükleri” isminde bir ders veriyorum. Pratikte yaptığımız 30 dakika oturmak ve nefeslerimize odaklanmak ve ardından 10 dakika bu meditatif hali bozmadan her ne geliyorsa zihnimize yazmak.. Kendi kendime uzun süredir devam ettirdiğim birşeydi bu çalışma, şimdi grup halinde bambaşka boyutlara evrildi. Çalışma sonrası yaptığımız çemberler haftamın en güzel saatlerini…

Albino Bir Balık

Demin balkonda bi fikre daldım. Kendi kendime balkon konuşmalarımdan sadece biri. Paylaşmak istedim.. Keremin ölen balıklarının boş ve pis kokulu akvaryumu duruyordu gözümün önünde. Ve annemle yaşadığımız bir diyalog aklıma geldi. Ben Fethiye’deyken ve Kerem Almanya’dayken balıkların hepsi ölmeye karar vermiş. İçlerinden sekiz tanesi şu an plastik bir bidondan arkadaşımızın akvaryumuna terfi ettiler. Ben de…

Dışavuran İç

Çözülme, Bağlanacak bir şeyler varsa eğer, var.. Bağlanacak bir şeyler olmayacak kadar yaşamadıysak Çözülecek de bir şey yok. Ve eğer kıpırdamadan durduk yere durduğumuz yerde bir şeyler çözülsün istiyorsak bağlamları bulmak gerek önce. Kelebek boşluktan uçmuyor göğe Kozanın lime lime ipliklerle örülmüş Bağlanmış Yaşanmış halinden doğuyor. …………………………………………………….. Kendi gözümün içine doğru baktığımda, çok farklı düşler…

Samimi Dengesizlikler

Biz yogacıların ne kadar güzel bir hayatı var.. öyle değil mi? Hem öyle hem değil.. Ama öyle! Yani evet tutarsız ve bi dolu dengesiz davranışlarımız olabilir, aynı yukarıdaki cümlede olduğu gibi.. Çünkü öyle bir hal oluşuyor ki içimizde, yaşanılan her ne ise, o an, en büyük haliyle cereyan ediyor içimizde, dışımızda.. Misal bir ay çarpması…

Afili İlk Yazı

Aristo mantığına oldum olası uyuz oldum. Büyük bir itiraf değil bu, yani sosyal bilimlerde okuyan herkeste vardır aynı hissiyatlar. Gelsin yüzüne de söylerim. O nasıl bi kendini beğenmişlik hali o nasıl bir kendinden olmayan her şeyi dışlayan tutumlar.. Yani; A A’dır, A B değildir. Mantık bu! Bişey ya A’dır ya A olmayandır, bişey aynı anda…